FANDOM

Onua er en av de seks hovedpersonene i BIONICLE. Han ble utgitt som et sett i 2001, 2002, 2008, 2015, og 2016.

Beskrivelse

Opprinnelig var Onua så ujevn som den andre Toa, men differensiert av hans hakkback. Han brukte svart for sin maske, torso, klør og føtter, mens hans lemmer var mørkegrå. Øynene hans var gjennomsiktige grønne. Han hadde på seg en Kanohi Pakari, en glatt maske som er nesten ovular i form og har ventilasjon på kinnene og pannen.

Som Toa Nuva, er Onua lagdere med større hofter og nye armer og ben. Han har en sølv brystplate og skulderputer, mens hanen og fargene forblir intakte. Den nye Pakari Nuva er større og mer organisk med flared panne og øyenbryn og en stor hake. Han bærer et par av "skjelvbrytere" som ligner motorsager som våpen.

Mistika Onua er høy og slank, i motsetning til hans tidligere skildring. Selv om han fortsatt bruker svart og erstatning for den forsvunnet mørkegrå (mørk steingrå), er hans nedre lemmer og mage sølv. Han har røde stråler bak beina, og røde vinger på skuldrene. Den tilpassede Pakari Nuva har et nesten nippelaktig utseende, med en riflet panne, en stor plass mellom øynene, vingene på siden. Onua har et skjold som dekker sin venstre arm, og har en Nynrah Ghostblaster som et våpen med begge hendene.

Den redesignede 2015 CCBS-baserte Onua går tilbake til en bøffere skildring med et stort bryst og brede skuldre. Sort gjenstår sin primære farge, blir brukt til sin maske, hender, øvre bein og armer og føtter, mens middels lilla vises på hans skinn og underarmer. Gull og sølv rustning brukes også fremtredende, sølv til midjen og skulderputer, mens gylden maskiner dekker skinnene og underarmene. Onuas maske ser ut til å beholde en lignende form som den opprinnelige Pakari, men andre detaljer er vanskelig å skille fra. Han bærer en stor sølvkrigshammere som et våpen. Han ser ut til å ha gjennomsiktige gule øyne, og et hjul på ryggen antyder at han vil få en funksjon.

Galleri av varianter

8532-1
8566-1
8690-1
70789-1
71309-1
Toa MataToa NuvaMistikaJordens mesterJordforener

Opptredener

Eksterne linker

  • Onua på BIONICLEsector01