FANDOM

8575 Kohrak-Kal er en BIONICLE™ sett lansert i januar 2003. Denne bygningen leketøy aldre 7+, og inneholder 40 stykker.

www.LEGO.com

www.BIONICLE.com

Dette er en sitat tatt fra www.BIONICLE.com. Ikke endre det.

Kohrak-Kal har en tendens til å jobbe alene mer enn noen annen Bohrok-Kal. Årsaken kan være at dets lydstyrker er så store, de er enda en trussel mot kameratene. Faktisk er Kohrak-Kal så kjempebra at Krana har råd til å ignorere fare til aller siste øyeblikk, så reagere raskt og med overveldende effekt.

Kohrak-Kals verktøy er et sonisk skjold. Det kan endre vibrasjonsraten nesten umiddelbart, og danner en tett sonisk barriere som kan avstøte de fleste angrepsformer. Det er enda mer imponerende når det brukes i angrepsmodus, utbrudd av soniske utstrålinger kan døve en motstander, eller hvis den brukes i høyere intensitet, kan det føre til nesten alle mål å stresse og knuse.

Biografi om BIONICLEsector01 (engelsk versjon)

At man er verre enn alle de andre til sammen, spør du meg.
Gali Nuva, Makutas hevn

Kohrak-Kal var opprinnelig en Av-Matoran som var bestemt til å forvandle seg til en Bohrok. Til slutt ble det utsatt for en mutagene stoff ved Bahrag, transformerer det til Kohrak-Kal.

Kohrak-Kal reiste til Ko-Koro, ledsaget av Nuhvok-Kal, som jobbet med Matoro mens Kohrak-Kal stjal Kopaka Nuvas Nuva symbol. Den andre Bohrok-Kal gjorde det samme, vel vitende om at strømmen er lagret i symbolene kunne brukes til å frigjøre Bahrag. Toa Nuva, som hadde mistet sine elementkrefter på grunn av tyveri av Nuva symboler, satt ut for å stoppe Bohrok-Kal fra frigjøre Bahrag.

Senere Kohrak-Kal hendig beseiret Lewa Nuva med det som tilsynelatende var et objekt laget med lyd. Senere samme dag, Lehvak-Kal innkalt Kohrak-Kal, samt Gahlok-Kal, å flette inn i Bohrok-Kal Kaita Ja. De deretter beseiret Wairuha Nuva, og atskilt for å fortsette søket etter den Bahrag.

Senere Bohrok-Kal ligger hulen der Bahrag fengsel var. Den Nuva kube som de måtte låse ble voktet av seks Exo-Toa, noe som resulterer i en rask kamp der det Bohrok-Kal ødela robotene. Som de plasserte Nuva symboler på Nuva kube, deres Krana-Kal forvandlet til sølv varianter, beskytte dem mot skade. Men Toa Nuva var i stand til å tappe inn i kraft av sine Nuva symboler og bruke dem til å overbelaste Bohrok-Kal krefter. Dette forårsaket Kohrak-Kal s soniske kreftene til å bli så kraftig som for å riste den Bohrok-Kal fra hverandre i noe mer enn atomer ved intenst konsentrerte lydbølger, med bare sin Krana-Kal rømmer.

Galleri

Video

Kohrak-Kal

Kohrak-Kal

Se også